7 tipů nejen pro maminky, jak podnikat na internetu
- Naďa Kublinová
- 19. 2.
- Minut čtení: 3
Chyťte svoji příležitost a buďte sami sobě šéfem. V článku se podíváme, jak podnikat na internetu.
Práce z domu se stává fenoménem dnešní doby. Klasický home office pro zaměstnavatele má však jistá omezení. Proč ale mít pevnou pracovní dobu a zadané úkoly, když to jde i jinak? Podnikání z domova může být vaší cestou, jak si řídit svůj pracovní čas a získat i finanční svobodu. Rozvoj moderních technologií a následná digitalizace nám přináší stále více příležitostí, v čem lze podnikat. Podnikání na internetu má své nesporné výhody, na které se v článku také podíváme. Hlavně vám však poskytneme pár tipů, jak podnikat na internetu.
Proč je výhodné podnikat na internetu?
Pro maminky na mateřské jsou bezesporu hlavními výhodami podnikání na internetu zejména časová flexibilita a získání vedlejšího příjmu při mateřské nebo rodičovské dovolené. Zároveň je velkým přínosem sebevzdělávání a tím lepší možnost uplatnění nabytých vědomostí a dovedností po ukončení mateřské. Doba, po kterou nemusíme skloubit své zaměstnání a péči o dítě, je tedy vhodná pro případnou rekvalifikaci nebo dokonce pro změnu profesní kariéry. Benefitem podnikání na internetu z domova je také možnost být s dítětem doma, když onemocní, bez nutnosti zajišťovat hlídání nebo si brát paragraf, jakmile je mateřská ukončena.
V čem tedy podnikat na internetu?
Oblastí pro podnikání na internetu je v dnešní době nespočet a stále jsou ještě “díry na trhu”, kde je malá či žádná konkurence a máte tedy možnost lehčeji prorazit. Samozřejmě záleží také na vašich znalostech a dovednostech, zda například umíte programovat nebo třeba jste odborníkem v marketingu. Můžete také absolvovat různé kurzy a poté se věnovat vybrané oblasti podnikání. V našem e-booku Jak podnikat na internetu bez koruny je celá řada činností, ve kterých se můžete uplatnit, my se zaměříme na 7 z nich.
E-shopy a handmade produkty: v této oblasti máte velice širokou škálu produktů, které můžete vyrábět a následně prodávat. Lidé ocení ručně dělané výrobky, které jim přináší kvalitu a hodnotu a také originalitu. Pro založení webové stránky s e-shopem existuje mnoho programů, zaregistrování domény pořídíte zhruba do 3000 Kč.
Dropshipping: jedná se o model e-commerce, kde prodáváte produkty, které ale fyzicky nedržíte na skladě. Když si zákazník koupí produkt ve vašem e-shopu, objednávka je odeslána přímo dodavateli, který produkt zabalí a odešle zákazníkovi. Vystupujete jako prostředník a vyděláváte na rozdílu mezi nákupní a prodejní cenou.
Affiliate marketing: funguje na principu spolupráce mezi vámi a prodejci různého zboží. Můžete mít například svůj blog a propagovat výrobky, v podstatě jako influenceři. Následně poskytnete svým zákazníkům unikátní slevový kód na různé e-shopy a jakmile klienti nakoupí a při nákupu tento kód zadají, tak z prodeje obdržíte určitou finanční částku.
Freelancing: můžete psát články pro různé online magazíny nebo jako redaktor, dělat obsahový marketing, provádět korektury textu nebo texty překládat.
Virtuální asistentka: pro firmy můžete zpracovávat administrativu nebo zákaznický servis, popřípadě s klienty komunikovat přes sociální sítě.
Online kurzy a konzultace: můžete se věnovat online vzdělávání jiných ať už za pomocí natočených kurzů nebo napsaných e-booků. Pokud jste odborníkem např. v marketingu, copywritingu a jiných oblastech, tak lze využít i poptávek po koučování a konzultací.
Sociální sítě a online marketing: pro různé firmy můžete spravovat jejich profily a komunikovat s jejich klienty, tvořit vlastní obsah nebo se věnovat influencer marketingu.

Co je třeba udělat, než začnete podnikat na internetu?
Zmapujte si situaci na trhu, zda již není přesycen v oblasti, ve které chcete podnikat. Zjistěte si, jak silná je vaše konkurence a v jaké sféře můžete klientům přinést užitek.
Nastavte si cíle a strategie vašeho podnikání na internetu a zohledněte vaše finanční zdroje. Zvažte také možnosti financování, pokud by vaše prostředky nepokryjí náklady. Informujte se, jaká nutná povolení a registrace budete potřebovat a jaké jsou případné restrikce. Podle toho si zvolte odpovídající právní formu podnikání (živnostník, právnická osoba). Vytvořte si své webové stránky a účty na sociálních sítích nebo můžete oslovit firmy, které vám s tím pomůžou.
Přejeme vám mnoho úspěchů v podnikání a v komentáři se můžete podělit o své příběhy a inspirovat ostatní.
.png)



Komentáře